"A festészet néma költészet, és a költészet vak festészet."
(Leonardo da Vinci)
Hogy egyszerre láss, hallj és érezz!

Versek, idézetek, bölcseletek mindenki örömére.

2008. augusztus 16., szombat


A LEGFONTOSABB

Történt egyszer, hogy a nagy erdei tisztáson összegyűltek az állatok, és azon kezdtek tanakodni, hogy mi a legfontosabb az életben.- Szerintem a legfontosabb dolog az életben a barátság. - mondta az egér, és a lajhárhoz fordult - És szerinted ?- A nyugalom ! - mondta az, és ásított egyet.- Á, annál sokkal fontosabb az ész ! - legyintett a róka.- Szerintem ... - kezdte volna a kaméleon, de a többiek rögtön letorkollták.- Ugyan, mit tudsz te erről !- Te kis köpönyegforgató ! - tette hozzá a róka.- A legfontosabb dolog az életben a muzikalitás ! - trillázta a fülemüle.- Hát nem mondom, az is lényeges, de a legfontosabb mégiscsak a szerelem. - brekegte a béka, mert éppen tavasz volt.- Szerintem ... - kezdte volna megint a kaméleon, de a többiek újra csak lehurrogták.- Majd pont te mondod meg, aki nem tudsz semmi mást, csak a színedet változtatni !- A legfontosabb dolog az életben a szépség ! - folytatta a beszélgetést az őz - És a kecsesség.- Akkor már inkább a gyorsaság ! - rikkantotta közbe a nyúl.- Ez ostobaság ! - vetette ellen a pocok - A legfontosabb az, hogy legyen mindig mit enned.- Szer ... - a kaméleon már csak eddig jutott, mert a többiek megint beléfojtották a szót.- Ha még egyszer meg mersz szólalni, még meg is verünk ! - mondta a róka, aki valami okból még külön is haragudott rá - Na hol is tartottunk ?- Ott - ismételte meg a pocok - , hogy a legfontosabb a tele has.- Ez mindig csak zabálna ! - sziszegte a kígyó - Még egy ilyen haspókot !- Miért, akkor szerinted mi a legfontosabb ? - kérdezte sértődötten a pocok.- A hajlékonyság és a rugalmasság. - válaszolta a kígyó.- Márpedig én mégis azt mondom ... - kezdte volna az őz, de ebben a pillanatban megzörrent a bozót, és kilépett belőle az oroszlán és a medve.- Na te mit gondolsz, medve komám ? - kérdezte az oroszlán társától - Mi a legfontosabb ?- Nem tudom eldönteni. De talán te meg tudod mondani. - fordult a medve a sashoz, aki csak most csatlakozott hozzájuk.- Ó, hogyne. - válaszolta a sas - Szerintem a barátság.Azzal bekapta az egeret.- Szerintem az ész. - mondta az oroszlán, és széttépte a rókát.- Szerintem a nyugalom. - mondta a medve, és megölte a lajhárt.- Szerintem a muzikalitás. - mondta a sas, és megfojtotta a fülemülét.- Szerintem a szerelem. - mondta az oroszlán, és eltaposta a békát.- Szerintem a szépség. - mondta a medve, és agyonsújtotta az őzt.- Szerintem a hajlékonyság. - mondta a sas, miközben felragadta a kígyót, és elrepült vele.- Szerintem a gyorsaság. - mondta az oroszlán, és felfalta a nyulat.- Szerintem az, hogy mindig legyen mit enned. - mondta a medve, és elnyelte a pockot.Csend támadt. Aztán a medve megtörölte a száját, és azt mondta :- Na, azt hiszem mehetünk.Azzal az oroszlánnal együtt szép komótosan elballagtak a bozótoshoz, majd eltűntek benne.- De most tényleg, medve ! - hallatszott az oroszlán hangja valahonnan messziről - Szerinted mi a legfontosabb ?- Szerintem ... - motyogta a tisztáson a kaméleon egy barna földrög képében - Túlélni ...

Nincsenek megjegyzések: